Göteborgs Symfoniker
Olika framsidor av tidningen Podiet. Dessutom ett vinstemblem från Publishingpriset. Olika framsidor av tidningen Podiet. Dessutom ett vinstemblem från Publishingpriset.

Konsertmagasinet Podiet Magasinet för dig som älskar klassisk musik

Podiet är för dig som älskar klassisk musik i allmänhet och Göteborgs Symfoniker i synnerhet. Plocka utvalda artiklar i listan eller läs magasinet i sin helhet i pdf- eller texttalk-format.

Läs hela Podiet

Konsertmagasinet Podiet kommer ut fyra gånger om året och när du köper ett konsertabonnemang ingår en årsprenumeration. Du kan också köpa lösnummer för 65 kronor styck i biljettkontoret och av publikvärdarna i samband med konsert. Som arrangör kan du annonsera i magasinet.

Utvalda artiklar

Nr 2 2015-2016 Tonsättarporträtt: George Gershwin

En av debåtar som nådde New York från Europa under 1890-talet innehöll en ryskjudisk immigrant som viftade så ivrigt med hatten när han såg frihetsgudinnan att han tappade den i vattnet.

Nr 1 2015-2016 Från häxbål till dirigentpult

Måttfulla och kyska harmonier bör tillåtas. Ljuv, förkvinnligande musik använder den ohederliga konsten att låta rösten vibrera och leder till ett lättjefullt liv...

Nr 1 2015-2016 Konserthuset 80 år

Det är knappt man kan tro det. Och faktum är att just den reaktionen får vi av många besökare, både från när och fjärran, när de betraktar Nils Einar Erikssons skapelse från 1935.

Nr 1 2015-2016 Tonsättarporträtt: Mozart – barnet som aldrig blev vuxen

Bortom musiken var och förblev han ett barn, det var ett huvuddrag på skuggsidan av hans karaktär, han behövde ständigt en far, en mor eller någon annan som passade på honom...

Nr 1 2015-2016 Artist in Residence 2015-2016: Barbara Hannigan

Artist in Residence 2015-2016 är Barbara Hannigan. Hon hör till den lilla utvalda skara artister som tycks besitta allt: ljuvlig röst, starkt dramatiskt utspel, känsla för fraseringens skönhet och ett kompromisslöst konstnärskap.

Nr 1 2015-2016 Här behövs ingen kavaj – av Barbara Hannigan

När jag var ungefär tio år bestämde jag mig för att bli musiker. Jag var inte säker på vilken sorts, men att dirigera hade jag inte ens en tanke på. Jag växte upp i en liten by och trodde att kvinnor bara kunde dirigera körer, eller som mest skolorkestrar.